Saturday, November 7, 2009

KaWaN.. SaHaBAt.. RaKAn.. & KeNanGaN

pejam celik,pejam celik dah nak habis pengajian aku..
macam-macam dan pelbagai ragam orang aku jumpa..
namun rakan seperjuangan tetap ak ingat di sanubari..
kenangan kita bersama..

sambil-sambil mengenangkan rakan-rakan dan kenangan bersama..ak coretkan sajak untuk anda semua..insan yang pernah hadir dalam hidup aku..yang mekar dalam kenangan menjadi seorang sahabat..rakan..taulan..kawan.. perkongsian kenangan bersama..suka..duka..hilai tawa..sedu sedih..

Kenangan..
Persahabatan,,
Dua perkataan..
Namun ada ikatan…
Ada hubungan..

Setiap persahabatan..
Pasti melahirkan kenangan..

Suka, Duka..
Sedih, Gembira..
Simpanlah semua di hati..
Kekalkan dalam memori..

Mungkin ini perpisahan..
Tapi bukan penamat persahabatan..
Ianya sebuah permulaan..
Sebuah kisah kenangan..



dan ini satu lagi sajak yang aku nukilkan untuk anda..wahai rakan..



kawan pergi dan kembali..
hilang satu datang satu..
namun..
kawan sejati tetap di hati..

ku doakan perpisahan kita ini..
sebuah perpisahan

yang mengamit kenangan..
perpisahan bagi mengeratkan lagi..
ikatan ukhwah kita..

semoga semua kenangan..
waktu pertemuan..
semasa kesedihan..
bersuka bergembira..
semuanya digarapkan satu..

menjadi sebuah memori..
sebuah kisah..
menjadi buku silam..
yang tak luput di ingatan...




Read More...

Monday, November 2, 2009

tEkAnaN MuLa MeNgCEnGkAm...

tekanan..perkataan yang biasa aku alami..terlalu biasa..sampai kadang-kadang aku tak tahu apa itu tekanan..ada org kata aku tak penah ada masalah..tak pernah ada tekanan..betul ke?..mungkin sebab aku akan senyum dan tak kan wat sebarang muka tension..aku macam orang lain..ada masalah ada tekanan..tapi satu je prinsip aku..SEDIH ATAU TERTEKAN MACAM MANA PUN TETAP SENYUM TERUTAMA DENGAN KAWAN-KAWAN...

jadi kepada kawan-kawanku, janganlah tertekan dengan masalah atau dugaan yang anda hadapi..hadapilah dengan senyuman..kerana ia mampu mengubat dan meleraikan sedikit tekanan dan masalah yang anda hadapi..

hadapilah ujian ILAHI dengan hati yang redho dan tabah..kerana setiap ujian ILAHI tidak lain dan tidak bukan hanya untuk menguji IMAN hambaNYA..


tekanan,
mula mencengkam,
menjerut rakus,
merobek jiwa.

namun,
tetapkan hati,
teruskan senyuman,
kerana senyuman itu,
penawar duka,
pengubat lara,
penyembuh kecewa...


~~ketegangan di lenturkan dengan senyuman~~

Read More...

mOdE StDy F0r FinAL ExAm..

dah lama ak tak post apa-apa dalam blog ak..da bersawang n berkulat blog ni..sory frenz..

agak sibuk n laptop problem dlu..

so i'm coming back with new spirit..

memandangkan skrg musim exam..maka automatik ak menukar mode ak kepada mode exam..

jadi kepada rakan2 yang tgh struggle utk final exam..come on!..get ur spirit!..

ak bg lagu ni utk kawan2..lagu motivation n lagu feverite ak dari form 4 lg..

lagu my way dr frank sinatra..n di nyanyikan ngn nafas baru oleh robbie william..


ni ak masukkan lirik skali bg y nak kan lirik...


video

And now, the end is near,
And so I face the final curtain.
My friends, I'll say it clear;
I'll state my case of which I'm certain.

I've lived a life that's full -
I've travelled each and every highway.
And more, much more than this,
I did it my way.

Regrets? I've had a few,
But then again, too few to mention.
I did what I had to do
And saw it through without exemption.

I planned each charted course -
Each careful step along the byway,
And more, much more than this,
I did it my way.

Yes, there were times, I'm sure you knew,
When I bit off more than I could chew,
But through it all, when there was doubt,
I ate it up and spit it out.
I faced it all and I stood tall
And did it my way.

I've loved, I've laughed and cried,
I've had my fill - my share of losing.
But now, as tears subside,
I find it all so amusing.

To think I did all that,
And may I say, not in a shy way -
Oh no. Oh no, not me.
I did it my way.

For what is a man? What has he got?
If not himself - Then he has naught.
To say the things he truly feels
And not the words of one who kneels.
The record shows I took the blows
And did it my way.

Yes, it was my way. ..

Read More...

Thursday, February 5, 2009

Rakyat - Berkuasa atau tidak

Kecoh dan huru hara keadaan DUN Perak sekarang. Dengan pelbagai isu dan spekulasi bak ribut. Pelbagai pendapat dan cadangan di segenap blog-blog tentang aktiviti lompat melompat parti yang di lakukan oleh Yang Berhormat. Terdiam aku sekejap bila membaca bahawa 4 orang ADUN menyertai Barisan Nasional (BN) termasuk ADUN dari BOTA yang sekejap ke Pakatan Rakyat (PR) sekejap ke BN. Apakah helah atau taktik semua ini. Apa yang pasti aku tidak mahu tahu rencana dan perancangan ahli-ahli politik. Kerana padaku politik itu kotor apabila di selang seli dengan wang, tamak, dan penting diri.

Pada aku tidak kisah lah seramai mana ahli politik yang ingin main lompat melompat di dalam politik tetapi mereka harus sedar satu perkara. Mereka di pilih oleh rakyat. Jadi janganlah Yang Berhormat bertindak atas kemahuan diri tanpa memikirkan rakyat apabila bermain lompat melompat ini. Seperti yang kita lihat sekarang, seolah-olah rakyat tiada makna pada mereka bila membuat keputusan untuk bermain lompat melompat ini. Rakyat hanya penting pada mereka apabila ingin memenangi pilihanraya dan di angkat sebagai Yang Berhormat.

Aku juga rakyat, sama seperti pakcik-pakcik, makcik-makcik dan masyarakat yang lain. Aku juga rakyat yang sama membuang undi bagi memilih Yang Berhormat. Harap yang Berhormat tidak membuat keputusan mengikut kepentingan diri, kerana anda menjadi Yang Berhormat disebabkan kami!. Jika benar anda ingin bermain lompat melompat, bincang dan ajak la rakyat di bawah anda untuk bermain lompat melompat juga.

Pada hemat ak, pilihanraya semula perlu diadakan, kerana aktiviti melompat ini bukan yang dikehendaki oleh rakyat. Aku tidak kisah Yang Berhormat hendak bermain lompat melompat, tapi biarlah di perkenankan rakyat. Jangan lah menjadikan rakyat seperti patung, bila hendak di jaga, bila tidak perlu di buang. Atas dasar apa aku bercakap seperti ini, kerana tidak semua rakyat memilih pemimpin untuk diangkat sebagai Yang Berhormat kerana kepimpinannya. Tetapi lebih kepada parti politik.

Cadangan aku kepada Yang Berhormat yang ingin bermain lompat melompat supaya, letak jawatan. Biar satu pilihanraya yang baru diadakan di DUN Yang Berhormat dan Yang Berhormat bertanding disana semula. Bertanding bagi tiket parti politik Yang Berhormat yang baru. Ini dapat memberi keputusan samada pemilihan Yang Berhormat pada pilihanraya dulu disebabkan tokoh kepimpinan yang ada dalam diri Yang Berhormat atau sekadar parti politik yang di anggotai oleh Yang Berhormat.

Aku harap Yang Berhormat baca blog aku ini dan fikir-fikirkan.

Jangan lah Yang Berhormat angkuh dengan jawatan ADUN itu, kerana jawatan itu adalah hak rakyat. Yang Berhormat tiada hak untuk bermain lompat melompat kerana seolah-olah yang berhormat mempermainkan pemilihan rakyat..

Hidup Rakyat.. Bersuaralah Rakyat!..

Read More...

Wednesday, January 14, 2009

extra..

tekanan meragut persahabatan
meleraikan ikatan yang terbina
mematikan kegembiraan

langkah teruskan melangkah
hati teruskan berkeras
tekad teruskan meningkah

semoga kehidupan terus menjadi lebih tersusun dan teratur..

Read More...